söndag 30 november 2014

Söndag kväll och jag är manisk. Det blir så braaaa!!!!!




Söndag kväll och jag är manisk. Det blir så braaaa!!!!!



Söndag kväll.
Jag har nyss kommit hem efter dagarna i Borås.
Jag borde väl sätta mig ner i soffan och bara lägga fötterna på bordet. Men nu är jag helt manisk. Detta är så sjuuukt kul. Jag skissar på mitt pass och köper hem musik. Jag är lycklig! Jag ryser!
Jag är störd... jag vet.. ;) 

Hur ska min uppvärmning se ut. Vilka stationer ska jag ha i min cirkel. Hur funkar rörelserna ihop. Blir det mest bara ben, eller får jag till lite variation? Jag flyttar, funderar, byter rörelser. Så mycket att tänka på. Så mycket att ta hänsyn till.

Alla bra idéer från dessa tre kursdagar måste ner på papper och bli nåt jag kommer ihåg i morgon.
Jag är just nu så säker på att detta kommer att bli kanon och att min första skiss kommer att hålla, så jag vill nästan bjuda in till första träningstillfället redan till helgen. Men eftersom jag ändå har passerat 40 år och är typ mogen, så lugnar jag mig. Det är ju ändå bäst att få komma till cirkelgymmet och faktiskt få testa så mina fria stationer i alla fall får plats.

Men just nu är jag hög. På denna enorma glädje. På all bra musik. På alla sköna människor jag har träffat. Jag tror inte jag kommer sova i natt.


Helt normala är vi kanske inte, jag och kollegan Tomas... 
PS. Mina farhågor om en helveteshelg har kommit på skam. Jag har överlevt. Min kropp är mör, men faktiskt helt ok. Varken jag eller Uddevallakollegan Tomas har skämt ut varken oss själva eller föreningen. Vi har inte behövt springa nåt gyttjelopp som straff och vi har inte fått el-chocker.

Jag har funderat på om jag har maskat eftersom jag ändå mår rätt bra. Men vi har kört utfallssteg, knäböj, marklyft flera timmar. Och idag körde vi ett cirkelpass med 66 stationer. 66 STATIONER!!! Det är sjiiiit-många!!

Vi lever, mår bra och är taggade. Vi kommer att få till våra pass så bra att alla motionärer kommer att rysa. (Av njutning, välbehag eller skräck... Det är oklart vilket... Moahahah!! )

Vi hoppas också frampå våren att få bjuda på ett Cirkelgym X-pass. Det är ett tufft pass, icke för nybörjare eller veklingar. Det skulle jag ju inte sagt än förstås. Låtsas som att jag inte sa det ;)


Kramar till hela världen från Jeanette som snart är världens bästa cirkelgymsledare!!

(Imorgon slår förmodligen tvivlet och ångesten till, så det gäller att sprida glädje och självkänsla medan jag kan...)